Ace

Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Första märgbenet

Av Tina - 23 mars 2009 00:00


Har ju svårt att lämna Ace själv hemma, han tycker inte om det. Skäller och ylar. Testade i dag att bara gå utanför dörren där han inte såg mig, då satte det i gång. Näe jag kom in (när han tystnat) la han sig innanför dörren så jag inte skulle kunna gå ut utan att han märkte något. Så då bar det av till affären för att köpa märgben. Har ju testat det mesta tycker jag, leksaker, varnliga tyggben men nej inget hjälper. Väl hemma igen så plockade vi upp alla varor och sen benet... Det luktade gått, han trodde nog inte sina ögon och öron när jag sa att han fick ta det.. sprang till bädden och mumsade. Han riktigt smaskade så det lät...


 




Fick ha det ca: 30 min måste tänka på magen och tanken va ju att han skulle ha det när vi måste lämna honom. Gjorde en ny test och gick ut... han brukar komma springande när han hör att jag tar på mig jackan... men inte nu... tuggade så han flåsade när jag tog bort det...


Så kom Malte och Josefine på besök..

Marren och Josefin bestämde sig för att träna lite inför utställningarn.. ut och sprang i ring både runt och trekant... funkade bra... ser inte att han slänger med bakbenet längre...

Sen blev det kallt ute. Uppställning inne...


Jossan fick börja... ser bra ut...



Sen va det Marrens tur.... Hon har inte så mycke vana men det blev ganska bra.. bakbena kanske lite för lite långt fram....






Två sötingar som är lite trötta efter lekar... så kul att se dom när dom träffas.. blir ju så glada...























































 
 
Sofia o Vissla

Sofia o Vissla

26 mars 2009 17:46

Heeej på er!
Jag vet jag har varit jätte dålig på att uppdatera men vårt internet hemma fungerar inte men snart så!
Ska anmäla till Farsta,sen beror det på min 3-åriga häst jag har hemma när hon ska gå sitt 3-årstest. Det infaller nämligen samma helg men jag hoppas hoppas att jag får en annan dag än just lördagen!
Va duktiga ni är på att lägga upp kort!! O han ser jätte fin ut, kul att han får vara med överallt!
Ha det så bra! Kraaaaaaamar från oss

http://www.kanikbo.cybersite.se

 
Sofia o Vissla

Sofia o Vissla

9 april 2009 15:06

GLAD PÅSK!
Vi ses i Maj!
Kraaamar

http://www.kanikbo.cybersite.se

 
Ingen bild

Camilla

9 april 2009 20:16

Vill bara önska er en GLAD PÅSK!
Hälsn. Gammelmatte & Co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 29 juni 2009 11:52

Ja nu har jag bytt blogg. Nya bloggen:   hundenace.bloggspot.com ...

Av Tina - 28 juni 2009 00:00

Ja nu har det hänt en hel sel sen sist. Vi har ju varit dåliga på att uppdatera.... Ace har ju varit till veterinären och rönkat både knän och höfter men som tur va var det inget fel. Det dom säger att det är, är växtverk. Vi hoppas att det är det.  ...

Av Tina - 22 juni 2009 00:00

  Ja vi har ju haft sådan tur med Ace. Han är ju så snäll, lätt lärd och har varit så duktig sen vi hämtade honom. Han har inte bititsönder något. Men så en morgon när jag gåtttill jobbet och de andra låg och sov så hände det.     Marrens nya skor  ...

Av Tina - 21 april 2009 00:00

  Ja nu va det ett tag sen. Det har varit påsk med många soldagar. Marren börja med att vara sjuk, låg i hög feber på skärtorsdagen. Långfredagen va det pimpeltävling i Ytterberg, Anton och Torben åkte vi andra va hemma och pyssla om Marren. Hon för...

Av Tina - 12 april 2009 13:12

    Nu var det så länge sen vi skrev så vi tänkte skriva ett litet inlägg och tala om att med Ace är det bara bra! =D Här hemma är det lov så lillmatte och lillhusse är hemma från skolan heela nästa vecka, och gissa om dom är på glatt humör. Ja, lil...

Ovido - Quiz & Flashcards